Metoda zgaszenia "wściekłego diesla"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • beaviso
    Elegance
    • 2010
    • 767
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #26
    Alonzo
    tu Cię zaskoczę - jestem przekonany, że moja zachowałaby więcej zimnej krwi ode mnie... Ja bardziej panikuję, ona przeklina i działa
    Ładnych parę lat temu, gdy mieliśmy jeszcze Golfa Mk.2 TD, obudziła mnie któregoś ranka telefonem o takiej mniej więcej treści: "Obudź się!!! Jechałam drogą X pod górę, auto mi osłabło, pojawił się jakiś smród, zjechałam w dogodnym miejscu, dymi się z prawego błotnika, czyli po tej stronie gdzie mechanik ostatnio mówił, że jest turbina - więc chyba turbo poleciało. Stoję już z gaśnicą w ręku - czy mam otwierać maskę i walić w źródło, czy lepiej nie otwierać?" - Dziękuję za takie przebudzenie :lol: Koniec końców sama doszła do tego, że to od hamulca w prawym kole się dymi, bo mechanik coś schrzanił przy montażu nowych klocków i ten się oderwał(!?!), przyblokowując koło, stąd to słabnięcie samochodu i w końcu dym.
    Tak więc procedura awaryjnego dławienia rozbieganego silnika musiała być ustalona na szczeblu małżeńskim, podobnie jak decyzja o rychłej wymianie turbo, hehe. Prawdziwe partnerstwo - albo padnie na ciebie, albo na mnie, raz dwa trzy, rozbieganego diesla gasisz... TY!

    M.
    666 4U

    Komentarz

    • Alonzo_
      RS
      • 2009
      • 2460
      • Hyundai

      #27
      Prawdziwe partnerstwo w związku wygląda tak :

      Andrzej Bakuła z Grodziska, wraz z rodziną, zdobyli nagrodę dla najbardziej partnerskiej rodziny. W tym nagraniu opowiada, jak wygląda ich model partnerstwa na co dzień i powiem wam, jest model naprawdę oryginalny i jednocześnie na wskroś nowoc


      :szeroki_usmiech

      To przynajmniej jak mówisz żonie, że trzeba to czy owo zrobić przy aucie albo, albo że to i owo sie sypie to ona nie patrzy na ciebie jak na debila i nie czeka aż przestaniesz dziwnym językiem do niej gadać?

      :szeroki_usmiech

      Komentarz

      • beaviso
        Elegance
        • 2010
        • 767
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #28
        Zamieszczone przez Alonzo_
        To przynajmniej jak mówisz żonie, że trzeba to czy owo zrobić przy aucie albo, albo że to i owo sie sypie to ona nie patrzy na ciebie jak na debila i nie czeka aż przestaniesz dziwnym językiem do niej gadać?
        Zazwyczaj sama przynosi uwagi... Np. "Wiesz, chyba zaczęłam słyszeć dwumasę" :diabelski_usmiech Było tak i faktycznie wkrótce potem musieliśmy ją wymienić. Albo "Przejedź się autem, zrób to i to, potem pogadamy czy masz jakieś spostrzeżenia" - a wtedy już wiem, że coś tam usłyszała lub wyczuła i chce żebym sam się przekonał...
        No ale to jest dziewczyna, która szlify zdobywała w wieku lat 17 na dobitym Polonezie 1.5 SLE (bez wspomagania), a nie jakaś tam cipka z Yariski

        M.
        666 4U

        Komentarz

        • Robercik
          Drive
          • 2008
          • 91
          • Octavia II (1Z3)
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #29
          Zamieszczone przez gadula007
          Chcesz powiedzieć, że ruszałeś z najwyższego biegu i nic?
          Tak. Nie pościłem sprzęgła do końca ale jak próbowałem to czułem ze pali sprzęgło. Trzeba pamiętać że silnik jest na max obrotach, obrotomierz poza skalą. Wydaje mi się że dużo zależy od stanu zużycia sprzęgła. Z kolei moim zdaniem strzał ze sprzęgła przy max obrotach i 5 biegu może je rozwalić, rozleci się na kawałki tarcza
          Jest O2Fl CFHC, Passat B6 1.9tdi BLS
          Była O2FL BXE, Audi A2 1.4TDI,
          Była O2 BXE
          Była O1 1.8T + automat

          Komentarz

          • phoneman
            RS
            • 2008
            • 3374
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #30
            Alonzo_, Stare ale warte przypomnienia
            .

            Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

            Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

            Komentarz

            • leszekmw
              RS
              • 2005
              • 5356

              #31
              miałem taką awarię sprężarki i silnik zaraz zgasł sam /chyba ze ja go wyłączyłem pierwszy , to szybko było wszystko/ , więc ta klapka chyba zadziałała.
              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
              GVI 1.4TSI
              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

              Komentarz

              • idas
                Elegance
                • 2006
                • 828

                #32
                A w jakich sytuacjach moze sie pojawic takie zjawisko?
                Zaraz ze strachu przestane jezdzic autem :-P
                VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                Komentarz

                • abstinent
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4842
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #33
                  jak suszarka puści olej do dolotu :lol:

                  Komentarz

                  • kapi
                    L&K
                    • 2009
                    • 1174
                    • Fabia combi

                    #34
                    Zamieszczone przez abstinent
                    jak suszarka puści olej do dolotu :lol:
                    albo jak jest za dużo oleju w silniku i jest używany na wysokich obrotach
                    OII sprzedana


                    Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                    Komentarz

                    • sew1981
                      RS
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2009
                      • 10917
                      • Fiat

                      #35
                      kapi, że co?...tylko od puszczającej turbiny takie coś się dzieje według mnie, bo olej pod ogromnym ciśnieniem, rozkręcony przez turbo wpada z impetem w silnik
                      idas, w benzynach chyba to tak nie występuje często, jeśli w ogóle.

                      Komentarz

                      • cysterniarz
                        RS
                        • 2008
                        • 1887
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez kapi
                        albo jak jest za dużo oleju w silniku i jest używany na wysokich obrotach
                        Łooot?
                        Chyba jadnak uszczelniacze puszczą.

                        Komentarz

                        • kapi
                          L&K
                          • 2009
                          • 1174
                          • Fabia combi

                          #37
                          spodziewałem się takiej reakcji.
                          czy ktoś z Was spotkał sie z zapaleniem mgły olejowej ? przy sprawnej sprężarce ?
                          w mojej byłej F1 ATD strzegłem poziomu oleju jak wojsko Fortu Knox. miałem 250kkm i turbiny nie ruszałem. silnik skręcony na 136KM/312Nm. i dawał rade.
                          OII sprzedana


                          Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                          Komentarz

                          • cysterniarz
                            RS
                            • 2008
                            • 1887
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #38
                            kapi, ale jakiej mgły olejowej? Skąd ona miałaby się wziąć i gdzie? Zagotowany olej?, niesprawna chłodnica ol.? bo nie rozumiem co masz na myśli z tym zapłonem oliwy.

                            Komentarz

                            • sew1981
                              RS
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2009
                              • 10917
                              • Fiat

                              #39
                              kapi, to jak strzegłeś tego poziomu oleju, to w końcu miałeś go za dużo czy nie....bo już nie kumam. I tego zapalenia mgły olejowej też nie kumam

                              Komentarz

                              • kapi
                                L&K
                                • 2009
                                • 1174
                                • Fabia combi

                                #40
                                nie bede robić wywodów bo nie o to chodzi. doktoratu z tego nie robiłem.
                                podsumowując - za dużo oleju w silniku szkodzi - obracający się wał z dużą prędkością może wytworzyć mgłe olejową na tyle bogatą, że może dojść do zapłonu pod tłokiem. i turbina może być całkiem zdrowa.
                                Zamieszczone przez sew1981
                                to jak strzegłeś tego poziomu oleju, to w końcu miałeś go za dużo czy nie....bo już nie kumam
                                środek miarki - to był wyznacznik dla mnie.
                                uprzedając pytania - nierozbierałem swojej ani obcej turbiny. niedoczekałem tego.
                                mechanik ze mnie żaden - tylko psuje co mam pod ręką. ale jak poskładam to dalej działa w stanie niepogorszonym.
                                OII sprzedana


                                Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                Komentarz

                                • haragon
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 310

                                  #41
                                  Zamieszczone przez kapi
                                  nie bede robić wywodów bo nie o to chodzi. doktoratu z tego nie robiłem.
                                  podsumowując - za dużo oleju w silniku szkodzi - obracający się wał z dużą prędkością może wytworzyć mgłe olejową na tyle bogatą, że może dojść do zapłonu pod tłokiem. i turbina może być całkiem zdrowa.
                                  Zamieszczone przez sew1981
                                  to jak strzegłeś tego poziomu oleju, to w końcu miałeś go za dużo czy nie....bo już nie kumam
                                  środek miarki - to był wyznacznik dla mnie.
                                  uprzedając pytania - nierozbierałem swojej ani obcej turbiny. niedoczekałem tego.
                                  mechanik ze mnie żaden - tylko psuje co mam pod ręką. ale jak poskładam to dalej działa w stanie niepogorszonym.

                                  Wydaje mi się to mało logiczne cyt:"obracający się wał z dużą prędkością może wytworzyć mgłe olejową na tyle bogatą, że może dojść do zapłonu" ;-)
                                  Aby doszło do zapłonu pod tłokiem potrzebne jest ciśnienie (nie wspomnę już o znacznie wyższej temperaturze)- a tam go praktycznie nie ma gdyż szerokie kanały i szczeliny regulują je przez odmę. Moim zdaniem teoria bzdurna...
                                  Mgła olejowa była jest i będzie- to potrzebne zjawisko w procesie olejenia silnika.

                                  Jedyne co mi przychodzi do głowy to TURBO, lub zasysanie oleju przez odmę.
                                  Olej, którym turbo jest smarowane przepływa przez nie pod ciśnieniem. Nieszczelność turbiny głównie po stronie zimnej powoduje przedostanie się oleju do intercoolera- i jego zaleganie, gromadzenie się z czasem. Stąd często zdziwienie u tych, którzy rozbierają IC na widok sporej ilości oleju.
                                  Opcja druga to ODMA.
                                  Jeżeli układ tłok cylinder jest nieszczelny dochodzi do tzw przedmuchów ciśnienia spalin z nad tłoka pod tłok. Przedmuchy te uchodzą przez odmę najczęściej wraz z olejem do układu ssącego.
                                  Opcja druga z ODMĄ jest raczej bardziej prawdopodobna niż turbo.

                                  Jeżeli ktoś jeździ TDI jak pi...zda ciśnienie w kolektorze ssącym jest stosunkowo "nie wielkie" i wszelkie wycieki oleju z turbiny i odmy gromadzą się w najniższym i najchłodniejszym miejscu tego układu- czyli w IC. Jak już nazbiera się stosowna ilość oleju może dojść do efektu jego zassania wzbogacenia mieszanki i tym samym samoistnego wzrostu obrotów silnika. Wzrost obrotów do wartości krytycznej działa jak przysłowiowa płachta na byka. Podnosi się ciśnienie w dolocie oraz szybkość przepływu gazów. Wynikiem tego jest powstanie z oleju zalegającego w IC mgiełki olejowo powietrznej, która przez jakiś czas utrzymuje silnik na maksymalnych krytycznych obrotach, aż do wypalenia oleju.
                                  Jak przeciwdziałać:
                                  - wyłączyć silnik z klucza- uruchomi się w EGR klapa gasząca i załatwi sprawę (no chyba, że w twoim samochodzie nie ma takiego wynalazku- bo sam go wymontowałeś, bądź producent nie wyposażył ;-) )
                                  - Od czasu do czasu przegonić TDI po autostradzie. Wzrost obrotów powyżej 3 - 3,5, a tym samym siły i ciśnienia przepływu powietrza powoduje utworzenie mgiełki olejowo powietrznej i dostarczenie jej w takim stanie do cylindrów, w których ulegnie spaleniu, a zasobnik w tym przypadku IC zostanie "opróżniony" z oleju ;-)
                                  - założyć na odmę separator olejowy.

                                  Przez stronę gorącą turbo a tym samym tzw zawór recyrkulacji spalin EGR olej nie bardzo ma jak się dostać do kolektora ssącego. Tam występują wysokie temperatury pracy turbiny i ewentualne wycieki momentalnie ulegają przepaleniu.

                                  Pozdrawiam
                                  "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                  Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                  >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                  >>Software - rogalotti<<

                                  Komentarz

                                  • PiotreQ
                                    Ambiente
                                    • 2013
                                    • 224
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                    #42
                                    Przydarzyło mi sie to dzis , zgasiła klapa gasząca krytyczne obroty byly z 2-3 sec max.
                                    czy uszkodzenia moga byc duze i naprawde bedzie strasznie droga ?
                                    jestem w trakcie zbierania pieniędzy na slub i jak naprzwa bedzie bardzo droga to sie załamie (ew jej nie dokonam)

                                    Komentarz

                                    • banshee12
                                      Drive
                                      • 2013
                                      • 61

                                      #43
                                      Ciekawy temat. Ciekawe co bym zrobił w takim momencie?
                                      Wyprzedzając jednak skutki uświadomiłem teraz sobie, jak dobrze że mam zmieniony soft... Aktywna mapa launch control, która na postoju odcina dawkę paliwa przy 2000rpm. To może być zaletą w takich okolicznościach. Chociaż paliwo dodatkowo nie będzie podawane.
                                      Silnik kręcący się na maksymalnej prędkości generuje wysoką moc i moment. Doświadczenia nie miałem, ale sprzęgło może mieć problem ze zdławieniem takiej mocy przy takiej różnicy prędkości obrotowej silnika i zerowej wałka w skrzyni biegów.
                                      Próbować jednak trzeba, a najwazniejszy moment to chyba sam początek - jak najszybciej zdusić silnik.


                                      Życzę sobie i wszystkim, aby nigdy nie mieli takiego przypadku.

                                      Komentarz

                                      • alxxx
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1823
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                        #44
                                        banshee12, jak pójdzie olej w dolot to co Ci da LC?
                                        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                        Komentarz

                                        • banshee12
                                          Drive
                                          • 2013
                                          • 61

                                          #45
                                          Tylko tyle że ecu samo obetnie paliwo. Nadal będzie problem aby go zgasić, ale może ciut łatwiej.

                                          Komentarz

                                          • alxxx
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1823
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                            #46
                                            banshee12, Czy tak czy siak.. jak ktoś się bardzo.. bardzo szybko nie zorientuje co się dzieje to się może żegnać z silnikiem.
                                            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                            Komentarz

                                            • Zorr
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2110

                                              #47
                                              gdzieś czytałem, iż należy zatkać/odciąć dopływ powietrza,
                                              nie wnikałem nad realnością pomysłu, aczkolwiek brak powietrza oznacza brak spalania.
                                              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                              Komentarz

                                              • Luki80a
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 341
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                                                • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                                                #48
                                                Najprościej chyba klapą gaszącą o ile jest.
                                                Była O1 AGR

                                                Jest O1FL ALH

                                                Komentarz

                                                • lukasz16v
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 271

                                                  #49
                                                  Eh sam mam TDI-ka nie zazdroszczę tym co się to przytrafiło...szczerze mówiąc ja bym próbował jedynie gasić na najwyższym biegu bo tak na szybko nie wiem czy by mi przyszło do głowy żeby zatkać dolot powietrza czy coś...ze stresu to bym chyba miał problemy z przesunieciem tego dzyndzla od otwierania maski ale dzięki za poruszenie tematu już wiadomo co i jak działać dokłądnie w razie takiej sytuacji..
                                                  O1 srebrny hathback 1.9 TDI 110KM
                                                  Łukasz... https://www.facebook.com/profile.php?id=100004382645613

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...